مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعویض آی سی تغذیه موبایل

تعویض آی سی تغذیه موبایل


آی سی تغذیه موبایل به کمک سه یا چهار پین به باتری متصل می گردد و با دریافت ولتاژ باتری موبایل و بر اساس طراحی داخلی خاص خودش برای قسمت مختلف دیگر ولتاژ می سازد.

روش کار آی سی تغذیه موبایل به این صورت می باشد که ولتاژ از طریق پین مثبت باتری موبایل وارد مدار محافظ جریان داخل آی سی می گردد.

این مدار مسئول مراقبت از آی سی تغذیه و باتری موبایل در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی می باشد.

به صورتی که اگر جریان کشیده شده ازسمت آی سی تغذیه از حد مشخصی بیشتر گردد، مدار حفاظت جریان وارد عمل شده و در نهایت آی سی تغذیه تمام سیستم موبایل را خاموش می کند.

توجه داشته باشید که در موبایل علاوه بر آی سی تغذیه ، تغذیه چهار قطعه دیگر معمولاً به صورت مستقیم از باتری دریافت می کند و ارتباطی به آی سی تغذیه ندارد.

این چهار قطعه شامل آی سی پاور آمپلی فایر، لایت و تقویت زنگ و تغذیه پردازش هستند.


علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی

اگر شما بدانید که کدام یک از مشکلات گوشی، نشانه ی خرابی و یا از کار افتادن آی سی تغذیه موبایل است، بدون شک می توانید اقدامات تعمیرات موبایل خود را با سرعت بیشتری انجام بدهید.

یکی از مهم ترین علامت های خرابی آی سی تغذیه، این است که گوشی موبایل به طور ناگهانی خاموش شود.

علت این مشکل این است که با از کار افتادن آی سی تغذیه گوشی، ولتاژ لازم به اندازه کافی به برد و مدارها نمی رسد.

دیگر علامت هایی که در تعویض آی سی تغذیه گوشی مورد توجه قرار می گیرد، مشکلات آنتن دهی گوشی است.

گاهی مواقع علی رغم صحت و کیفیت شبکه موبایل ، آنتن دهی با اختلال مواجه می گردد.

از طرفی چون این قسمت از موبایل به باتری وصل می شود خرابی آن بر روی باتری هم تاثیرات منفی میگذارد.


ساختار کلی و اساسی آی سی تغذیه آیفون به شکل است؟

برای تعمیر آی سی تغذیه آیفون شناخت کلی از ساختار آن لازم و ضروری است. آی سی تغذیه Base Band که ساخت شرکت Qualcomm وظیفه تامین ولتاژهای این گوشی را بر عهده میگیرد. یک آی سی کریستال به این آی سی وصل است و Clock مورد نیاز طبقه Base Band توسط این آی سی تولید و توزیع می گردد. خرابی این قطعه باعث خاموشی گوشی و لحیم سردی آن باعث عدم آنتن دهی می شود.

آی سی تغذیه توسط سه یا چهار پین به باتری متصل خواهد شد و با گرفتن ولتاژ باتری و بر اساس طراحی داخلی، ولتاژ لازم را برای قسمت های دیگر فراهم می کند. ولتاژ از طریق یک پین مثبت باتری وارد مدار حفاظت جریان داخل آی سی می شود.

اگر جریان کشیده شده از آی سی تغذیه از حد مشخصی بیشتر شود، مدار حفاظت جریان شروع به کار می کند و به دنبال آن آی سی تغذیه کل موبایل را خاموش می کند. تعمیر آی سی تغذیه آیفون تنها زمانی موثر و نتیجه بخش است که بتوانیم با توجه به ساختار پیچیده این بخش از دستگاه، عیب یابی دقیقی انجام دهیم و مسیر تعمیر را به درستی انتخاب و اجرا کنیم. برای تعویض آی سی تغذیه بهتر است به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه نمایید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده