بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تفاوت بین ریست کردن و فلش کردن موبایل چیست؟

تفاوت بین ریست کردن و فلش کردن موبایل چیست؟


زمانی که گوشی شما با مشکلات نرم افزاری رو به رو می‌شود این سوال برای بسیاری از کاربران پیش می آید که آیا فلش کردن گوشی ضرر دارد یا نه؟ در پاسخ به این افراد باید گفت که فلش کردن هیچ ضرری برای موبایل شما نخواهد داشت.

زمانی که گوشی شما دچار مشکلاتی مثل : کند شدن، ویروس گرفتن و … می شود و یا در روند آن مشکلی پیش می آید باید گوشی را فلش کنید. با فلش کردن، سیستم عامل گوشی به حالت اولیه تنظیمات کارخانه بر می گردد و مجددا می توانید از صفر برای ذخیره کردن اطلاعات از گوشی استفاده کنید.

در ادامه توضیحاتی درباره فلش کردن و ریست فکتوری کردن موبایل و تفاوت این دو را به شما میگوییم:


ریست فکتوری چیست؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید گوشی خود را بفروشید و به همین دلیل تصمیم بگیرید که تمامی اطلاعات موجود در موبایلتان را حذف کنید آن را به حالت اولیه درآورید. در چنین موقعیتی می توانید موبایل خود را ریست فکتوری کنید. با این کار اگر از سیستم خود بکاپ نگرفته باشید تمامی اطلاعات شما از عکس ها گرفته تا اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی حذف شده و گوشی شما به تنظیمات کارخانه باز می گردد و درست مثل روزی می شود که آن را خریداری کردید.

در مواقعی که تنظیمات موبایل شما به هم خورده و یا رمزی روی آن گذاشته اید که آنرا به یاد نمی آورید هم می توانید از قابلیت ریست فکتوری استفاده نمایید. با توجه به شرکت سازنده گوشی و نسخه سیستم عامل شما نحوه ریست فکتوری کردن دستگاه ها با هم تفاوت دارند.

به عنوان مثال در گوشی های سامسونگ برای انجام این کار باید به بخش General management مراجعه کرده و از قسمت Reset گزینه ی Factory data reset را انتخاب نمایید. در نهایت با انتخاب گزینه Reset device دستگاه شما به تنظیمات کارخانه باز می گردد. 


فلش کردن چیست؟

فلش کردن گوشی ممکن است خیلی کم برای شما اتفاق بیافتد. فلش کردن گوشی یعنی پاک کردن سیستم عامل از روی دستگاه و نصب مجدد سیستم عامل دیگر. مانند عوض کردن ویندوز در کامپیوتر. فلش کردن برای مواقعی است که سیستم عامل بالا نیاید و مشکلی پیدا کند و آخرین راه حل فلش کردن باشد.


تفاوت های ریست فکتوری و فلش کردن گوشی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، تفاوت زیادی بین فلش کردن و ریست فکتوری گوشی وجود دارد. با ریست فکتوری تمامی اطلاعات موبایل شما حذف شده و تنظیمات آن به حالت اولیه باز می گردد اما با فلش کردن گوشی شما سیستم عامل موبایل خود را عوض می کنید.

اگر پسورد دستگاه را فراموش کرده اید ، قصد فروش موبایلتان را دارید ، حافظه گوشی پر شده و قصد دارید همه اطلاعات موجود در دستگاهتان رابه صورت یکجا حذف کنید ، اگر موبایل شما ویروسی شده و هنگ می کند و یا اگر سیستم شما با مشکلات جزئی مواجه شده می توانید با ریست فکتوری دستگاه مشکل را برطرف کنید. 

یکی از بدترین مشکلاتی که امکان دارد برای یک موبایل اندرویدی اتفاق بیفتد بریک شدن گوشی است. در این شرایط با روشن کردن گوشی، دستگاه در وضعیت بوت اندروید گیر می کند و یا وارد محیط ریکاوری می شود.

 در موارد دیگری هم ممکن است گوشی اصلا روشن نشده و به هیچ طریقی نتوان از آن استفاده کرد. در چنین شرایطی شما باید برای برطرف کردن مشکل رام مناسب گوشی خود را دانلود کرده و موبایلتان را فلش نمایید. به طور کلی می توان گفت که برای برطرف کردن مشکلاتی که از طریق ریست فکتوری رفع نمی شوند می توانید از قابلیت فلش کردن استفاده کنید.

پارس ارتباط لوتوس نمایندگی تعمیرات تخصصی موبایل در کرج و دیگر استانها می باشد، شما میتوانید گوشی خود را برای تعمیرات به مجموعه ما بسپارید تا همکاران ما گوشی شما در سریع ترین زمان ممکن تعمیر نمایند.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده